„Krzysztof widzę że stajesz się linkedinowym celebrytą! Gratuluję :)”
napisał o mnie dzisiaj Barnaba Pyrak.
Odpisałem:
„E tam Barnaba „celebrytą”,
nie umniejszaj mi „Drogi Wydawco” – mianowałem się od razu…
… ProrokLinkeliasz.pl”
Tak się składa, że właśnie stuknął mi OKRĄGŁY ROK publikacji na LinkedIn,
czytaj 365 dni CODZIENNIE, z weekendami, urlopem i świętami.
Tak się też składa, że dzięki Tomaszowi Maciejewskiemu mogłem wysłuchać kilkunastu „Wymiataczy LinkedIn’a” w trakcie spotkań LinkedIn Local – Warszawa (jutro kolejne – polecam).
Wobec powyższego, mimo, że do mistrzostwa jeszcze trochę mi brakuje,
przekażę Wam moje przemyślenia w postaci:
#10PrzykazańProrokaLinkeliasza
czyli
10 Działań dla osiągnięcia co najmniej dobrych wyników na LinkedIn
Oto Twoje Must Have na LinkedIn:
- Zoptymalizuj zdjęcie profilowe i baner
Użyj profesjonalnego zdjęcia głównego i odpowiedniego baneru, które odzwierciedlają Twoją branżę lub markę osobistą.
- Stwórz przekonujący nagłówek
Twój nagłówek to coś więcej niż tylko stanowisko – to szansa na szybkie zakomunikowanie swojej wartości i tego, co Cię wyróżnia. Używaj słów kluczowych, aby zwiększyć widoczność. - Napisz rozbudowaną sekcję „Informacje”
Ta sekcja to Twoja opowieść. Opowiedz o swojej ścieżce zawodowej, wartościach i celach. Używaj pierwszej osoby i włączaj słowa kluczowe, które ułatwią odnalezienie Twojego profilu. - Używaj słów kluczowych
Rozmieść istotne słowa kluczowe w całym profilu (nagłówek, sekcja „Informacje”, doświadczenie, umiejętności), aby poprawić swoją widoczność w LinkedIn, Google oraz…
AI. - Zbieraj rekomendacje i potwierdzenia umiejętności
Rekomendacje od współpracowników, menedżerów czy Klientów zwiększają wiarygodność Twojego profilu. Potwierdzanie umiejętności przez innych również buduje zaufanie (dzisiaj poszły ode mnie kolejne zaproszenia). - Uzupełnij wszystkie sekcje profilu
LinkedIn preferuje profile w pełni uzupełnione, co przekłada się na ich wyższe pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Wypełnij sekcje dotyczące edukacji, doświadczenia, licencji, certyfikatów (wolontariatu dla młodzieży). - Aktywnie rozwijaj swoją sieć kontaktów
Aktywnie łącz się z profesjonalistami z Twojej branży i poza nią. Jestem zdania aby wysyłać zaproszenia bez notatki – MÓJ PROFIL JEST MOJĄ WIZYTÓWKĄ 😉
WAŻNE – Bywaj na spotkaniach w „REALU” typu LinkedInLocal - Pozostań aktywny i angażuj się w treści
Regularnie publikuj wartościowe treści (z dobrymi zdjęciami), udostępniaj interesujące INNYCH posty (u mnie 60% kawa), komentuj i bierz udział w dyskusjach. Zawsze dodawaj CTA! - Wyróżnij umiejętności i certyfikaty
Wyraźnie przedstaw swoje kluczowe umiejętności i uzyskane certyfikaty. Możesz skorzystać z testów umiejętności oferowanych przez LinkedIn, aby uzyskać oficjalne potwierdzenia. - Dostosuj swój adres URL profilu
Zmień domyślny, długi URL profilu na krótki i profesjonalny adres, zawierający imię i nazwisko. LinkedIn nie zbanował mi jeszcze drugiego „imienia” – czyli Krzysztof Barista…
Tyle słów w „ewangelii” na dzisiaj 😉
„ProrokLinkeliasz.pl”
czyli Krzysztof Wacławek